Вітаю на моєму блозі!

Читайлики



Діти! 
Ми закінчили розділ "Жанри прози"
Дайте відповіді на запитання тесту і оцініть себе.






Олександр Положинський, Руслана - пісня"У ритмі серця"

Послухайте, а потім повчіться виразно читати (онлайн підручник "Хрестоматія 3-4 кл.)


Іван Драч "Етюд про хліб"
Прослухайте вірш, повчіться читати виразно за диктором.








Життєвий і творчий шлях



Народився Дмитро Васильович Павличко 28 вересня 1929 р. в селі Стопчатові Яблунівського району Івано-Франківської області (територія тодішньої Польщі) в багатодітній селянській сім'ї.



З поезії «Мені приходять телеграми» можна дізнатись, що майбутньому поетові «тверда земля була за ліжко, шорсткий кептар за пелюшки».



Батько — Василь Миколайович — був чоловіком освіченим, працелюбним та енергійним. Згодом осів на землі, працював усе життя і помер на роботі.


Мати — Параска Юріївна Бойчук — була жінкою неписьменною, але багато знала з «Кобзаря» та Франкових творів, залучала до читання цих творів дітей. Мала чудову пам'ять і любила поезію. Померла 1955 р. від тяжкої праці.

Доля судилася Дмитрові така, як і всім українцям, та ще біднякам: нужда, тяжка праця, освіта чужою мовою.

В одному з ранніх віршів «Дві ялинки» йдеться про те, як у передноворічний вечір хлопчик продає ялинку, бо ж «Треба купить бараболі Матері хворій своїй».

З цих та інших віршів постає узагальнена картина гіркої долі гуцульської бідноти, безнадії, горя.

Освіта на Прикарпатті була в пошані. Малоземельні батьки нічого не могли лишити дітям у спадок, тому прагнули за всяку ціну дати знання.

Дмитро Павличко почав ходити до польської школи в Яблунів, де зневажалася і заборонялася українська мова. Про це теж поет згодом згадає в одному із своїх творів: «За мову мужицьку не раз на коліна довелося у школі ставати мені...». Дмитро Павличко вивчив і полюбив мову Міцкевича, в Коломийській гімназії опанував німецьку мову та латинь, усе життя знайомився з духовними скарбами інших народів та епох. І все це допомогло йому утвердитися у трепетному, бережливому ставленні до рідного слова. Захисті розвиток рідної мови став для Д. Павличка справою обов'язку й честі.





Передивиться фільм і ще раз поверніться в далеке історичне минуле нашого народу. Зупиніться і подумайте !"Без минулого немає майбутнього"
Ми повинні знати історію своєї Батьківщини. 





Звіт про екскурсіюПартизанський рух на Сумщині




Читацький щоденник школяра. Навіщо він потрібен?


Закінчився навчальний рік і всі школярі отримали списки творів для літнього читання. Як правило, вручаючи списки творів, учитель вимагає, щоб все прочитане влітку було записано в читацький щоденник. І ця вимога вести Читацький щоденник часто викликає обурення батьків, а отже, і дитина починає негативно ставиться до цього і не виконує вимоги вчителя. Звичайно, ні до чого доброго це не приведе.

Давайте ж розберемося, навіщо і кому потрібен читацький щоденник.

Деякі батьки з обуренням кажуть: «Я проти читацьких щоденників. Це тупе виписування головних героїв, сюжетних ліній — я взагалі іноді не пам’ятаю, як кого звуть і на ім’я автора мені паралельно. Сподобалося - прочитала - забула. »Виходячи з цього коментаря, виходить, що читаємо для того, щоб забути ?! 

Діти читають твори не для того, щоб забути, а для того, щоб винести з будь-якого твору якусь думку, дізнатися щось нове для себе. Крім цього, дуже часто в школі проводяться різні конкурси, вікторини, інтелектуальні марафони, в яких необхідно згадати все, що колись читав. Якщо дитина прочитав і забув, то, звичайно, він нічого і не згадає. Тобто книга була прочитана даремно, в голові нічого не залишилося.

«Моїй це не треба, і робить з-під палиці. Любові до читання у неї це не додає ». Звичайно, якщо дитина робить з-під палиці, то позитивних емоцій це не викличе. Та й Читацький щоденник не призначений для розвитку любові до читання. У нього зовсім інша мета — навчити дитину робити висновки з прочитаного, допомогти дитині краще запам’ятати і зрозуміти твір.

Серед батьків чимало є й прихильників ведення читацького щоденника .  «Читацький щоденник — це добре. Це дисциплінує. Це дозволяє самостійно розставити крапки над i в прочитаному, зробити висновки, хоча б дві - три пропозиції. А в кінці кінців, це допомагає формулювати свої думки письмово.» Абсолютно вірно підмічено, що ведення читацького щоденника дисциплінує і вчить робити висновки про прочитане.

Цю ж думку продовжує інша мама: «Ні, у нас він точно не відбив ні бажання читати, ні вміння це робити. А от нові навички, можна сказати, з’явилися. Чітко було видно, як у 2 класі з аналізом тексту було взагалі погано, ледве написали щоденник. А в 3 — було вже просто »

Так навіщо ж все-таки потрібен читацький щоденник?


У початковій школі учням дуже важко сформулювати свою думку не те, що письмово, а й навіть усно. Попросіть дитину сказати, про що він прочитав. У кращому випадку, дитина почне дуже докладно переказувати текст і це затягнеться на довгий час. А сказати одним реченням, про що написано в цій казці, чому вчить ця розповідь або головну думку тексту висловити учні 1- 2 і часто навіть і 3-4 класів не зможуть. Вони просто це не вміють робити.

При веденні Читацького щоденника дитині треба головну думку записати в окремій графі і висловити в 1-2 реченнях. Значить, дитина вчиться робити висновок і виразити його дуже короткою фразою.

Роблячи аналіз твору, формулюючи висновок, дитина краще запам’ятовує зміст твору і при необхідності  легко згадає цей твір.

Записуючи автора твору, головних героїв, дитина запам’ятовує ці дані. Якщо цей твір буде читатися на позакласному читанні, при проведенні конкурсів, вікторин, дитина, перегорнувши свій читацький щоденник, легко згадає і героїв твору, і сюжет.

Читаючи різні твори і записуючи враження від прочитаного в читацький щоденник, дитина тренує не тільки навички письма, але і вчиться аналізувати твір, виділяти основну думку автора, зрозуміти, що ж своїм твором автор хотів донести до читача. Дитина розвиває читацькі навички, культуру читача.

Батьки, контролюючи ведення читацького щоденника, можуть легко відстежити інтереси дитини, зрозуміти, який жанр або напрямок більше цікавлять дитину і, при необхідності, підкоригувати напрямок читання, запропонувати дитині книги іншого жанру.

Як же оформити читацький щоденник?


Єдиного вимоги до оформлення читацького щоденника в школі немає. Тому кожен учитель вводить свої вимоги. 

Головна мета ведення Читацького щоденника — НЕ навантажити дитину і батьків додатковою роботою, а навчити робити висновки і розвивати культуру читача. Отже, вимоги до Читацької щоденника виходять з цієї мети. Тому мої вимоги до оформлення мінімальні. При веденні читацького щоденника треба відразу після читання твору або глави, якщо твір великий, записати дату, назву твору, автора, кількість сторінок і свої висновки (враження віж прочитаного).
Читацький щоденник, безсумнівно, корисна і потрібна річ.
Крім користі дитині в даний час, він здатний через багато років подарувати
безцінні спогади про дитинство


Як правильно читати книгу?





















  •  У першу чергу потрібно прочитати назву книги, прізвище
    і ім'я письменника.
  •  Перегорнути і розглянути всі картинки.
  •  Спробувати припустити, про що буде вестися
    оповідання.
  •  Текст слід читати уважно і вдумливо.
  •  Після прочитання дитина повинна постаратися пояснити,
    чому твір має саме таку назву.
  •  У процесі читання необхідно стежити за забарвленням голосу,
    гучністю і темпом.   


  • Святкуємо річницю!

     Ознайомтесь з  біографією   поета, запам'ятайте! Прийміть участь  в онлайн-вікторині "Тарас Шевченко - великий син України".

    9 березня 1814 року в селі Моринці на Черкащині в сім’ї кріпака Григорія Шевченка серед морозної темної ночі блиснув на все село один вогник – це народилася дитина. Для пана – нова кріпацька душа, а для України – великий поет, незламний Кобзар. Батьки дали йому ім’я Тарас( що означає "бунтар"). Хлопчик ріс лагідною, чуйною та щирою дитиною. Найбільше він любив свою матінку.
    Восьмилітнього Тараса батьки віддали до дяка « в науку». За найменшу провину дяк карав своїх учнів різками.
    Гірке дитинство випало на долю Тараса. Коли йому було 9 років радість і втіха потьмарилися горем: померла мама. І почалося страшне сирітське життя біля мачухи. Чужа недобра жінка дуже погано ставилася до Тараса. Її дратували його мрійність, гаряча вдача. Коли Тарасові виповнилося 11 років, помер і батько від злиднів та важкої роботи. Залишився хлопчик сиротою. З самого дитинства Тарас прагнув до знань. Навчився читати, писати, співати, а особлива любов була до малювання. 
    Шевченко дуже любив рідну природу. Часто сидів під деревом, чи на березі річки, рано-вранці чи увечері, і дивився: як ростуть верби та берізки, чи слухав, як пташки співають в гаю, бачив як сонечко увечері сідає. А потім складав вірші.

    В своїх віршах та поемах Т .Г.Шевченко описував і тяжке життя народу, яке не обійшло і його самого. Коли читаєш його вірші,то ніби чуєш ніжну, сумну пісню.
    Тарас в дитинстві любив слухати, як співала його сестра Катря. Слухав, завчав слова і сам співав. Дуже любив слухати пісні і думи старих кобзарів.
    Багато віршів, написаних Т.Г.Шевченком,покладені на музику. 
    «Думи мої ,думи», «Тополя», «Реве та стогне Дніпро широкий», «Стоїть гора висока», «Заповіт», «Зацвіла в долині червона калина»… 72 вірша Кобзаря стали піснями.

    Усміхнулася доля Шевченкові тоді, коли йому було 24 роки. Є гарне прислів’я “Світ не без добрих людей”. Земляки- художники побачили в ньому талановиту людину і викупили з неволі, допомагали з навчанням в Академії мистецтв. І в той час Тарас написав багато творів, які увійшли до збірки ” Кобзар” (1840 р.). Для своєї збірки Тарас Григорович обрав таку назву тому, що колись кобзарями називали народних співців, які ходили від села до села, граючи на кобзі. Вони співали людям пісні про долю України, її народу. 
    Згодом ця назва стала символом творчості поета, адже він і є Великим Кобзарем – співцем українського народу.
    Справді, «Кобзар» належить до тих книжок, які найбільше друкують і читають у всьому світі. То святиня, національна Біблія України.

    9 березня 1861 року Шевченку минуло 47 років. Привітати поета, який лежав тяжко хворий, прийшли друзі. А 10 березня перестало битися серце великого українського Кобзаря. Тіло Т.Шевченка було перевезено в Канів і поховано на Чернечій горі. Так заповідав великий поет.

    «Дерево життя і творчості Т.Г.Шевченка»:

    9 березня 1814року – народився Т.Г.Шевченко

    22 квітня 1838 року – викуп із кріпацтва

    21 травня 1838р. – вступив до Петербургської Академії мистецтв

    1840р. – вийшов у світ «Кобзар»

    1843р. – приїхав на Україну

    1845р. – закінчив Академію мистецтв

    1847р. – арешт поета, заслання

    1858р. – друзі добилися звільнення і повернення із заслання

    1861р. – видав для дітей України «Буквар»

    10 березня 1861р. – Т.Г.Шевченка не стало.


    Дайте відповіді на запитання вікторини.


    31.01.2016.   
    Сьогодні ми продовжуємо вивчати розділ "Світ дитинства у поезії  і прозі", а саме творчість  Олександра Олеся.

                                        Діти!
    1. Опрацюйте матеріал  підручника на с. 102-103, ознайомтесь з біографією видатного українського поета Олександра Олеся. Навчіться виразно читати його вірші: "Згадую: так я в дитинстві любив..." та "Серед краси". Вірш "Серед краси"   вивчіть напам'ять.

    2. Переглянувши презентацію, ви більш детальніше ознайомитеся з біографією видатного земляка Олександра Олеся і зможете дати вірні відповіді на запитання нижче.


    3. За бажанням передивіться відеофільм

    4. Дайте відповіді на запитання.

    30.01.2016. Сьогодні ми починаємо вивчати розділ "Світ дитинства у поезії  і прозі" , а саме творчість

    Лесі Українки

    Діти! Опрацюйте матеріал на с.99-101 підручника, запам'ятайте, на що треба звертати увагу, читаючи вірші. Ознайомтесь з біографією видатної української поетеси та письменниці Лесі Українки. Навчіться виразно читати її вірші: "Як дитиною, бувало" та "Мамо, іде вже зима..."  Передивіться презентацію "Цікаві факти про письменницю"і дайте відповіді на запитання.


    Починаємо вивчати тему "Байки"

    Діти! Прочитайте статтю на с.93 підручника, Запам'ятайте!  Дайте відповіді на запитання: "Що таке байка?" і  "Кого називають байкарем?" 
    Вивчіть дві байки видатного байкаря Л. Глібова "Лебідь, Щука й Рак", "Чиж та голуб"
    Передивіться презентацію "Творчість Леоніда Глібова. Дайте відповідь на запитання:"Яким був життєвий шлях Леоніда Глібова?" 

    Творчість Леоніда Глібова
    View more presentations or Upload your own.

      Також передивіться сучаний мульфільм за байкою Л.Глібова "Бджоли і мухи" Це цікаво!



    Дайте відповіді на поставлені запитання!




    18 січня 2016 р. Вчимося читати таблицю № 13 за 1 хвилину!




    Немає коментарів:

    Дописати коментар