Вітаю на моєму блозі!

Цікава математика


Попрацюй самостійно!


Тема. Площа фігури



09.02. Повторюємо вивчений матеріал. Дайте відповіді на поставлені запитання.






08.02. Тема. Задачі на знаходження невідомого за двома різницями.
  • Опрацюйте задачі в № 1 на с.20. Розв'язання другої задачі запишіть в робочий зошит.  
  • Прокоментуйте виконане розв'язання в № 3. Письмово обчисліть приклади в № 4 (перевірку робити необов'язково).

22 грудня. Тема. Задачі на рух

1.Повторіть свіввідношення між величинами.


2. Дайте  відповіді на запитання тесту, розв'яжіть задачі на рух. (Усно)


16 грудня Тема.   Додавання і віднімання багатоцифрових чисел (с. 110- 111)



12 грудня.  ТемаДодавання і віднімання іменованих чисел. ( с.с. 108-109)
1. Повторіть одиниці вимірювання маси, довжини, часу, залежність між ними.
2. Розгляньте завдання № 5 на с. 108-109.
3. Ознайомтесь з алгоритмом додавання і віднімання іменованих чисел. (с.109)
4. Подивіться навчальний фільм по даній темі.


5. Виконайте завдання № 6, №7 (с. 109) у додатковий зошит з математики.



10 грудня  Тема. "Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою і сумами двох доданків  (с. 106-107)

Для того, щоб навчитися розв'язувати  задачі такого типу, треба пригадати правило, яким користуємося при міркуванні над задачами на знаходження третього невідомого доданку. 

 Щоб знайти третій невідомий доданок, треба від суми трьох  відняти суму двох відомих доданків. 
   
Розглянемо задачу № 2 (1) на с. 106.


 10 кг

Разом - 12 кг



6 кг








1. 12-10 =2 (кг) - перцю. ( Коли від суми трьох відняли суму двох доданків.)

                                                     2. 12-6 = 6 (кг) - капусти.
                                                     3. 6-2 =4(кг) або 10-6= 4 (кг)- моркви. (Коли від суми двох доданків відняли відомий доданок)
Щоб розв' язати задачу №2(2). задачу №3, користуйтеся цією підказкою та правилом на с. 106, а також одиниці вимірювання маси переведіть з більших в найменшу одиницю.

Щоб навчитися  розв' язувати рівняння , передивіться відео.


Дайте відповіді на поставлені запитання.


8 грудня Тема. "Письмове додавання у випадку трьох доданків"
(с. 104-105 )
У випадку трьох і більше доданків можна обчислювати письмово за зразком додавання трицифрових чисел. Головне чітко дотримуватись порозрядного запису чисел і пам'ятати: "Десять одиниць нищого розряду складають 1 одиницю вищого"

Подивіться відео, використайте це пояснення і для додавання трьох і більше доданків. 
Виконайте завдання № 5, 10  ( с. 104-105) письмово ( в додатковому зошиті з математики) №№ 7, 8, 9.11 (усно)





Тема. Письмове множення на двоцифрове число.

1.  Прочитай пояснення.
Щоб помножити на двоцифрове число треба повторити правило множення числа на сумму двох чисел: а *(в+с)= а*в+ а*с
 Наприклад: 38 *23= 38* (20+3)=38*20 +38* 3=760+114=874
Зручніше і швидше це зробити, виконавши дію в стовпчик.
Множення в стовпчик треба починати з розряду одиниць.
Спочатку множимо на кількість одиниць і відповідь починаємо записувати під одиницями - це І неповний добуток. Потім множимо на кількість десятків і відповідь починаємо записувати під десятками - це ІІ неповний добуток. А потім ці добутки додаємо.








2. Звернись до підручника на с.с. 52-53, прочитай і запам'ятай алгоритм письмового множення на двоцифрове число.
3. Передивись уважно відео. 




4. Попрацюй і дай відповіді на поставлені запитання




Починаємо повторювати програмовий матеріал

Алгоритм ділення в стовпчик

Для вирішення прикладів поділом стовпчик рекомендується користуватися простим алгоритмом.


  • Визначити в прикладі, де знаходиться ділене, а де дільник.
  • Записати ділене і дільник під «куточок».
  • Визначити, яка частина діленого може використовуватися для первинного розподілу.
  • Визначити скільки разів дільник вміщується в обраній частини діленого.
  • Виконати множення дільника на отримане число під куточком, результат вписати під обрану частина діленого.
  • Знайти різницю (залишок).
  • Повторити дії, поки в залишку не виявиться 0.



  • Кмітливчикам рекомендую передивитись навчальне відео "Ділення багатоцифрового числа на двоцифрове"



      

    І всім дітям, без винятку, виконати завдання. 

      


    05.02.2016 р. Вдосконалюємо навички письмового додавання та віднімання трицифрових чисел. Сьогодні познайомимося з окремими  випадками письмового додавання та віднімання.

     Опрацюйте матерал презентації та №№ 641, 650 підручника. Обчисліть вирази письмово №№ 642, 651. Виконане завдання запишіть на окремий аркуш в клітинку (там, де вже працювали).
    Виконайте завдання нижче.








    02.02.2016 р. Продовжуємо вивчати новий матеріал:

    "Письмове віднімання трицифрових чисел"
    • Уважно прочитайте матеріал презентації, запам'ятайте алгоритм письмового віднімання чисел та правила на с. 96, 98 підручника.
    • Повправляйтесь у письмовому віднімання чисел. Виконайте № 617,634 на с.96,98 підручника. Обчислення прикладів запишіть на окремому аркуші в клітинку. 
    • Виконайте завдання нижче.





    Продовжуємо вивчати новий матеріал: "Письмове додавання чисел"

    1. Уважно прочитайте матеріл презентації, запам'ятайте

    правило письмового додавання чисел.

    2. Виконайте завдання.



    Вивчаємо нову тему: "Віднімання трицифрових

     чисел з переходом через розряд" (Різні види)


    Передивіться презентацію і дайте відповіді на запитання.






    Магічний квадрат
    Протягом тисячоліть люди користуються числами для різноманітних підрахунків і обчислень. Світ чисел містить велику кількість красивих і загадкових речей.
    Однією з цікавих проблем є задача про «Магічний квадрат». «Магічним» його називають тому, що він має дуже цікаву особливість. Числа, що входять до його складу, утворюють однакові суми в усіх рядках, стовпчиках і діагоналях.
    Ось приклад такого квадрата:
    Суми чисел у рядках дорівнюють 24:
    11+ 1+ 12=24
    9+8+7=24
    4+15+5=24
    Так само суми чисел у стовпчиках дорівнюють 24.

    11112
    987
    4155

    І суми чисел, що стоять на діагоналях, також мають ту ж саму властивість:
    11+8+5=24
    12+8+4=24

    Ось ще приклади «магічних» квадратів. Розгляньте їх. Переконайтесь, що ці квадрати дійсно «магічні».
    15414
    101112
    8187

    11010
    678
    4143

    Як створити такий квадрат? Як підібрати числа, щоб вони відпові/іашікчастивостям «магічних» квадратів? Давайте спробуємо це зробити.

    Нехай є квадрат, до якого вписані чотири числа (рис. 1).
    678
    4


    Обчисливши суму в рядку, знайдемо, що вона дорівнює 21:
    6+7+8=21

    Отже, всі суми мають бути саме такими. Щоб вписати число у правий верхній куточок, ми додаємо числа по діагоналі
    4+7=11

    Очевидно, щоб сума чисел цієї діагоналі дорівнювала 21, в правому верхньому куточку слід написати число 10. Квадрат стане таким (рис. 2).


    10
    678
    4


    Таким самим чином можна знайти число у лівому верхньому куточку:
    6+4=10   21-10=11

    Тепер квадрат матиме вигляд (рис. 3).
    11
    10
    678
    4


    Міркуючи аналогічним чином, визначте, як заповнити решту клітинок, щоб квадрат став «магічним» (рис. 4).
    11010
    678
    4143

    Практична робота
    ♦ Попрацюйте з програмою Магічний квадрат. Виберіть перший рівень складності і заповніть запропоновані вам «магічні» квадрати.
    19113
    2




    10
    6810

    8

    1074

    ♦ Ознайомтесь із алгоритмом створення магічного квадрата зі стороною З клітини, в якому жодна клітина не заповнена. Виконайте запропоноване завдання.

    Немає коментарів:

    Дописати коментар