Вітаю на моєму блозі!

Колегам

             

Тексти
для диктантів
та списування
Ліс
Шумить зелений ліс. На галявині великий дуб. Біля нього пригнулася берізка. Дуб захищає її від вітру. Він великий і сильний. Берізка тріпоче листочками і радіє.

                                                                 Радість
Біля школи росте верба. Ми приходимо на неї дивитися. Яка вона гарна! Літають мухи, гудуть джмелики. Вони п'ють нектар. Усім дуже радісно. І ми радіємо, бо прийшла весна.

Прогулянка
Ми йдемо в парк. Тетянка і Віра йдуть першими. У парку чисто і затишно. Доріжки покриті камінцями. Рядочком ростуть ялинки. Зеленіє м'яка травичка. Парк мов квіточка.

Джерело
У яру було джерело. Вода в ньому чиста і холодна. Над ним росла верба. Під вербою люди відпочивали.
Одного разу діти пили воду. Вони залишили тут кухлик.

Перші квіти
Пригріває сонечко. З'явилися перші квіти. Вилізла погрітися на сонці муха. Вона ще квола. А ось перший метелик. Сів на кульбабку і п'є сік.

Порятунок
Була холодна зима. Ріки і озера покрилися льодом. Рибкам стало важко дихати.
Михайло і дід Архип ідуть на озеро. Вони пробили лунки. Тепер риба не загине.
Котик
У Ліди був котик. Лапки біленькі. Зубки гостренькі. Сам увесь сірий. Сидить котик і сумує, бо зима настала. Пошила Ліда йому килимок. А котик притулився до Ліди і муркоче.

Сад
Біля школи великий сад. У ньому ростуть сливи, вишні і яблуні. Навесні сад зацвів. У бджілок почалася робота. Сідають вони у квіточку, немов у колисочку. Медок збирають.

Ялинка
У нас зелена ялинка. Вона велика і запашна. На верхівці висять кульки. На вітах багато яскравих іграшок. Повісили ще й дощик. Весело дітям біля лісової красуні.


Шановні колеги! Пропоную орієнтовні завдання для підготовки учнів до конкурсу


Міжнародний конкурс з української мови ім. Петра Яцика
Орієнтовні завдання
3 КЛАС
1.      Написати новорічне вітання своєму другові.
2.      Поділи слова для переносу: гайок, від’їжджає, гудзик, сойка.
3.      До поданих слів дібрати слова, близькі за значенням:
ввічливий -
копиця -
жара -
хуртовина -
4.      Записати якомога більше слів ознак до поданих слів, скласти і записати одне речення, використавши одне із них:
зима –
гриби –
5.      З поданих слів склади речення, підкресли головні члени речення.
Іній, дерева, вранці, сріблястий, на, з’явитися.
6.      Перевір текст, виправ помилки і запиши його правильно. Добери заголовок.
Пришла зема. Випав сніх. Зимля вкрилася білим покревалом. Дирева і кущі одяглися в лехкі снігові шуби. Багато птахів жеве взимовому лісі.
7.      Як ви розумієте народну мудрість: Пташка красна своїм пір’ям, а людина – ділом.

8.      Запиши речення в такій послідовності, щоб утворився текст. Устав пропущені літери. До утвореного тексту добери заголовок, запиши його перед текстом. Склади кінцівку тексту (2-3 речення) й допиши її.
Раптом у дол..ні з-за лісу з’явилася хмарка. Це зовсім і не хмарка, а в..л..чезна зграя шпаків. Вона насувалася швидко і зростала на очах. Був сонячний осінній день.

9.      Запиши слова за алфавітом, постав наголос.
Завдання, ознака, заняття, олень, виразно, новий, посередині, фартух.

10.  Добери і запиши до прикметників порівняння.
Неповороткий, наче ...
Полохливий, як ...
Злий, як ...
Упертий, як ...

11.  Заміни вислови одним словом, це слово запиши. Склади і запиши речення з одним із висловів.
Пекти раки –
Точити теревені –
П’ятами накивати –
Повісити носа –
Набрати води в рот -
          Ні в тин ,ні в ворота -
 Тримати язика за зубами -

12.  Прочитай початок казки «Парасолька». Допиши казку (7 речень). Скористайся опорними словами.
Парасолька
На лаві хтось залишив розкладену барвисту парасольку. Вітер підхопив її і заніс у поле.
Опорні слова:
Дощ – рясний, лив як із відра.
Парасолька – схожа на гриб, барвиста.
Звірята – причаїлися, сховалися.
            Жабка насолоджувалась дощем.

13.    Розшифруй слово, пригадавши український алфавіт, і запиши його у відведеному для цього місці.
16, 32, 6, 11, 18.
14.   «Словникова скринька»
            Використовуючи літери із слова  милозвучність скласти їх у нові слова             
      15.  Цікаві запитання
1. Як записати слово «робота» п'ятьма літерами?
2. Як записати в чотирьох клітинках словосполучення «Суха трава»?
3. Із чого починається день?
4. Як можна з буряка зробити бурю?
5. Які алфавіти складаються з шести літер ?
6. Без чого не буває криниці ?
7. Від назв яких двох букв стає жарко, гаряче ?
« Відповіді у словах»
         8. Яку квітку бачив хлопчик , коли лежав у гамаку ?
         9. Що їв касир під час обідньої перерви ?
         10. Хто налякав королеву у лісі ?
11. Що зламав цап об поріг ?


 Завдання для І етапу Міжнародного конкурсу з української мови ім. П.Яцика (3 клас)

1.  Спиши. Встав пропущені букви. Добери заголовок.
Який урочистий сто...ть ліс в осінн...му вбра...і. Дрімают... д...рева під лагідним теплим промінням. Клен ніжно ш...поче жовтим листям. (У) пишні шати вбралися вел...тні дуби.
2.  Заміни прикметники у поданих словосполученнях протилежними за значеннями.
Сонячний день – . . .  день, легка задача – . . .  задача, ледачий хлопчик – . . .  хлопчик, веселий танок – . . .  танок, холодний ранок – . . .  ранок, зоряна ніч – . . .  ніч.
3. Випиши слова, у яких:
а) звуків і букв однаково;
б) звуків менше, ніж букв;
в) звуків більше, ніж букв.
Радіо, праця, рідня, дзюркіт, авіалінія, алюміній, дощ, жолудь, емальований, цятка, об’їзд, сім’я, розбуджений, електродзвоник, троє, ячмінь, льон, ідея, обсаджувати.
4.  Запиши слова за алфавітом, постав наголос.
     Секунда, директор, коридор, апельсин, комбайн, дециметр, криниця, банкір.
5. Заміни вислови одним словом і запиши. Склади й запиши речення з одним із висловів.

Пекти раки –
Повісити носа –
Бити байдики  –
Накивати пятами –

6.       Запиши свою домашню адресу, а потім прізвище, ім’я, по батькові матері або батька.



Завдання для І етапу Міжнародного конкурсу з української мови ім. П.Яцика (3 клас)
1.  Спиши. Встав пропущені букви. Добери заголовок.
Який урочистий сто...ть ліс в осінн...му вбра...і. Дрімают... д...рева під лагідним теплим промінням. Клен ніжно ш...поче жовтим листям. (У) пишні шати вбралися вел...тні дуби.
2.  Заміни прикметники у поданих словосполученнях протилежними за значеннями.
Сонячний день – . . .  день, легка задача – . . .  задача, ледачий хлопчик – . . .  хлопчик, веселий танок – . . .  танок, холодний ранок – . . .  ранок, зоряна ніч – . . .  ніч.
3. Випиши слова, у яких:
а) звуків і букв однаково;
б) звуків менше, ніж букв;
в) звуків більше, ніж букв.
Радіо, праця, рідня, дзюркіт, авіалінія, алюміній, дощ, жолудь, емальований, цятка, об’їзд, сім’я, розбуджений, електродзвоник, троє, ячмінь, льон, ідея, обсаджувати.
7.  Запиши слова за алфавітом, постав наголос.
     Секунда, директор, коридор, апельсин, комбайн, дециметр, криниця, банкір.
5. Заміни вислови одним словом і запиши. Склади й запиши речення з одним із висловів.

Пекти раки –
Повісити носа –
Бити байдики  –
Накивати пятами –


6. Запиши свою домашню адресу, а потім прізвище, ім’я, по батькові матері або батька.




Мовна тема «Мова і мовлення. Текст» ( 3 клас)

І варіант
1. Яким має бути  усне мовлення?
а) гарним                   б) каліграфічним                  в) правильним
    охайним                     грамотним                             виразним
    чемним                       охайним                                зрозумілим
2. Продовж речення :  Текст – це об ’єднані за змістом…
а)  слова;
б)  речення;
в)   словосполучення.
3. З яких частин складається текст?
а) основна частина, зачин;
б) зачин, кінцівка;
в) зачин, основна частина, кінцівка.
4.  Кожна частина тексту починає писатися з…
а) абзацу;
б) нового рядка;
в) нового речення.
 5. Запиши слова у формі звертання
Дідусь -                                         лисичка -
6. Визнач тип тексту.      Сірий журавель
Сірий журавель – птах великого розміру. У нього високі ноги, довга шия, невелика голова, а дзьоб прямий, довгий. Пір’я сірого кольору.
7. Спиши текст. Добери до тексту заголовок.
      Ще на початку зими діти зліпили в дворі снігову бабу. Була вона велика і трохи страшна, бо стояла з великою мітлою і насупленими бровами. Та  малеча не боялася її і кожної погожої зимової днини гралася біля баби.
8. Спиши кінцівку тексту . Скоростигла рослина
Редиска належить до цінних овочевих культур. Це скоростигла рослина.
Редиску сіють через кожний тиждень з ранньої весни до кінця літа. Цим подовжують її споживання.   Вирощуйте редиску на своїй ділянці.


Мовна тема «Мова і мовлення. Текст» (3 клас)
ІІ варіант
1.      Що ти розумієш під культурою писемного мовлення?
а)  охайне                      б) красиве                в) ввічливе
     каліграфічне                охайне                      культурне
     грамотне                       відверте                   точне
2. Доповни реченя: Текст – це…
а) зв’язані за змістом речення;
б) окремі речення, що виражають закінчену думку.
в) не звязані за змістом речення.
3. З яких частин складається текст?
а) зачин, основна частина, кінцівка;
б) зачин, кінцівка;
в) основна частина, зачин;
4.Текст – міркування -  це … .
а) опис предмета, явища, події;
б) міркування, аналіз якоїсь події;
в) розповідь про когось, про щось.
5. Запиши слова у формі звертання
Матуся -                            Петрик –
6. Визнач тип тексту.      Цариця ночі
Найзапашніша на земній кулі квітка росте в Америці. Це мексиканський кактус. Цариця ночі. Його пахощі подібні до запаху ванілі. Їх можна відчути на кілометровій відстані.
  7. Спиши текст. Добери до тексту заголовок.
                Сопілка – відомий  в Україні  музичний інструмент. Це деревяна трубка з отворами для пальців і свистком на денці.  Її можна зробити з верби, калини, клена, груші, бузини.
 8. Спиши зачин тексту .    Ручні білки
На березі Дніпра розкинувся парк. Стрункі сосни, розлогі клени, кучеряві липи ваблять до себе. Я часто гуляю там з братом. По гілках скачуть білки. Хвости пухнасті, очі – намистинки. Білочки знають нас. Беруть їжу прямо з рук і швидко на дерево.


































Немає коментарів:

Дописати коментар