Вітаю на моєму блозі!

вівторок, 19 травня 2020 р.

Українська мова

Тема. Що приховує слово тринадцять? 
Хрестоматія 3-4 кл., с. 18-19
1. Подумай, про  що може йти мова у вірші з назвою «Тринадцятий трамвай»?
2. Прочитай вірш Івана Андрусяка «Тринадцятий трамвай» на с. 18 – 19
- Самостійно
- Разом з Сашком Ярмолою, починаючи з 6 хв 16 с
3. За змістом прочитаного/прослуханого вірша «Тринадцятий трамвай» придумай по три «тонких» та «товстих» запитання, користуючись таблицею. 
«Тонкі»
«Товсті»
Хто…? Що…?
Коли…? Де…?
Чи правильно, що …?
Чи погоджуєшся ти з …?

Як пояснити, чому…?
У чому відмінність…?
Що буде, якщо…?
У чому причина?
Які наслідки?
Пам'ятай, що відповідь на «тонкі» запитання можна легко знайти в тексті. «Товсті» запитання потребують уяви, уміння порівнювати та будувати здогадки
4. Прочитай рядок з віршу Івана Андрусяка «Тринадцятий трамвай».
-         Не кричіть! – кричить папуга.
Поміркуй, яка з цих двох форм слова-назви дії має значення «наказ, спонукання до дії», а яка «дію виконує той, хто говорить» . 
Яке ще слово-назва дії у цьому тексті використано у формі зі значенням значення «наказ, спонукання до дії»? Запиши це слово.
Які ще слова-назви дії мають значення «дію виконує той, хто говорить» або «дію виконують ті, хто говорять»? Запиши ці слова. 

Зверни увагу!   У віршах може траплятися форма 3 особи однини рявка та рявкає, гука та гукає, завива та завиває.  В інших письмових текстах використовується лише форма рявкає, гукає, завиває тощо.

Немає коментарів:

Дописати коментар